8 شایستگی اصلی کوچ (مربی)
برای اینکه یک کوچ باشید، باید در هنگام تماس با شرکا، معیارها و الزامات خاص را رعایت و ترویج کنید. فرآیند اعتباربخشی فدراسیون بین المللی مربیان (ICF)، 8 مهارت کلیدی را برجسته کرده است که هر کسی که مایل به تبدیل شدن به یک کوچ است باید از آنها برخوردار باشد.
1-اخلاق کوچینگ را نشان می دهد
اخلاق کوچینگ استانداردهای کوچینگ را درک می کند و به طور مداوم به کار می برد.
2- تجسم یک ذهنیت کوچ
ذهنیتی باز، کنجکاو، منعطف و مشتری محور را ایجاد و حفظ می کند
3- قرارداد/ توافق با مراجع تنظیم و حفظ می کند
با مراجع همراه می شود تا توافقات روشنی در مورد رابطه کوچینگ، فرآیند، برنامه ها و اهداف ایجاد کنند. توافق نامه هایی را برای درگیری کلی مربیگری و همچنین برای هر جلسه کوچینگ ایجاد می کند.
4- اعتماد را پرورش می دهد
با مراجع شریک می شود تا محیطی امن و حمایتی ایجاد کند که به مشتری امکان می دهد آزادانه به اشتراک بگذارد. رابطه احترام و اعتماد متقابل را حفظ می کند.
5- حضور را حفظ می کند
کاملاً آگاه است و در کنار مراجع حضور دارد و از سبکی باز، انعطاف پذیر، مستدل و مطمئن استفاده می کند.
6- به طور فعال گوش می دهد
بر آنچه مراجع است و نمی گوید تمرکز می کند تا به طور کامل آنچه را که در زمینه سیستم های مشتری ارتباط برقرار می کند و برای حمایت از ابراز خود مشتری پشتیبانی می کند.
7- آگاهی را برمی انگیزد
بینش و یادگیری مراجع را با استفاده از ابزارها و تکنیک هایی مانند پرسش قدرتمند، سکوت، استعاره یا قیاس تسهیل می کند.
8-رشد مراجع را تسهیل می کند
با مشتری شریک می شود تا یادگیری و بینش را به عمل تبدیل کند. استقلال مشتری را در فرآیند کوچینگ ارتقا می دهد.