مهارت های نرم یا Soft Skills، اصطلاحی جامع است که نیاز توجه به آن و توسعه آنها بسیار بیشتر از قبل احساس میشود. به طور خلاصه، مهارت های نرم، آن دسته از مهارت های غیر فنی هستند که در نحوه تعاملات شما با دیگران، زندگی شخصی، ارتباطات کاری، چگونگی حل مسئله و مواردی از این دست عمل میکنند.
مهارتهای نرم در سازمان
مهارتهای نرم کارکنان در شرکت ها، نقش مهمی درمشارکت افراد در موفقیت آنها را ایفا می کنند. مطالعه سازمانهایی که با مشتریان حضوری در ارتباطند نشان میدهد شرکت هایی که که برای توسعه مهارت های نرم فعالیت هایی داشته اند به طورکلی موفقتر از رقبا بوده اند.
مطالعه جدیدی که مکنزی (McKinsey & Company) در دوران پاندمی کرونا انجام داده است، نشان می دهد که توسعه مهارت های کارکنان در حال تبدیل شدن به یک روش معمول است و توسعه مهارت های نرم راه غیر قابل اجتناب برای توسعه و تغییر سازمانی ست.
در این تحقیق 58 درصد شرکت کنندگان، کاهش شکاف مهارتی را بالاترین اولویت می دانند، 69 درصد گفته اند نسبت به دوران قبل از کرونا مهارت سازی بیشتری در کارکنان انجام می دهند.
Talent Redeployment یا استفاده استعداد ها در نقش های جدید (که معمولا نیاز به درجاتی از مهارت سازی دارد) نیز در دوره کووید-19 تبدیل به امری عادی شده است، 46 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه، افزایش چنین جابجایی هایی در کارکنان را گزارش کرده اند.
شش مهارتی که شرکت ها در حال افزایش تمرکز بر آنها هستتد به شرح زیر است:
- مهارت رهبری و مدیریت دیگران (Leadership & Managing others)
- تفکر انتقادی و مهارت تصمیم گیری ( Critical Thinking & Decision making)
- مهارت مدیریت پروژه (Project Management)
- مهارت پذیرش/ سازگاری با تغییر و یادگیری مستمر (Adoptability & Continues Learning)
- مهارت های دیجیتال (Digital Skills)
- مهارت های بین فردی و همدلی (Interpersonal skills & Empathy)
همچنین در نمودار ذیل می توانید، 10 مهارت اول مورد مطالعه با بیشترین رشد و میزان رشد سرمایه گذاری روی آنها از سال 2019 تا سال 2020 را ببینید:
منبع: لینک مقاله
خیلی مطلب جالبی بود ممنونم از توضیحات خوبتون